tisdag 2 juni 2015

Nu har det grott...

Helt plötsligt hade funderingen grott klart och jag kom på hur jag skulle fixa till "stålkorgshyllan" som jag skrev om tidigare. Den kommer stå på altan och utsättas för väder och vind så något tåligare material än tyg skulle vara bra. Men så kom jag på att testa med plastband -av plastkassar. Återbruk är toppen! Så ingen tid att spilla utan jag tog direkt fram några kassar som jag tänkte skulle passa. Jag klippte till remsor och testade några olika sätt att väva dit banden. När jag hade bestämt mig för metod satte jag igång, och någon timmes pyssel framför tvn senare var den klar. 

Kanske inte supersnygg men färgglad i matchande färger till resten av altan. 

Här står den på plats med en rulle bajspåsar dit lagda. Skönt att ha rullen nära till hands om det behövs:) 


1 kommentar:

  1. Allt detta jobb för att få en plats för bajspåsar...haha! Så är det när man är hundägare! Men härligt glad blev den och matchar bra till allt annat! Du har verkligen lyckats få till ett fint uterum som vi förhoppningsvis kan njuta av - om det blir riktig sommar någon gång! Kram!

    SvaraRadera