söndag 20 april 2014

Söndagsdejt:)


Idag har jag en dejt inbokad... Med min symaskin! Hela påskhelgen har det kliat i mig att sätta mig och börja på en ny quilt! Men det har hela tiden varit något annat som har kommit i vägen. När jag fyllde år fick jag en MC jacka av svärföräldrarna och svägerskan. Det var ju toppen, men jackan krävde en del jobb för att sitta som den bör. Så det ägnade jag en stor del av gårdagen åt. Efter operation så har jag en del överskottshud runt magen som gör att när jag sätter mig ner ökar midjemåttet med ca 25 cm. Jag är också tryckkänslig mot magen och får magvärk av tryck mot magen. Det gör det svårare att köpa ex. byxor och jackor för mig. Den här jackan passade bra runt mage och midja men det är en herrmodell så axlar och armar var på tok för stora. Så jag har höjt axelskydden, kortat av armarna och tagit in dem lite på vidden. Kvar att göra är att sätta armbågsskydden rätt och att sy in värmefodret så att det passar igen. Men det får bli en annan dag.
 
Jag har sett ett "quiltblock" som jag har testat och sy och tänkte göra idag. Det ser ut såhär och kallas för "pineapple block". Så det ska bli kul:) Jag ska ha en rosa färgton, jag ser framför mig en filt till min säng. Sen jag får se hur det blir...
 
 
Tidigare i veckan blev jag klar med en duk som mamma hade beställt. Duken är sydd av kuddfodral som hon har gillat tyget i. Duken är till hennes vardagsrum. Jag fick välja mönster själv. På bilderna är duken fodrad med fleece men saknar den vita kanten som jag sydde på avslutningsvis.
  



Av tygresterna som blev när jag skar till "blocken" så sydde jag en liten kudde som matchade till.
 
  
Mamma blev jättenöjd så det är kul:)
 
Grattis till Margareta som vann utlottningen av mitt kuddfodral. Hoppas du får lång glädje av den:)
 
I kväll ska vi grilla kött ute i trädgården. Mums. Sedan ska vi se klart på Twilight filmerna ikväll. Vi har bara de två sista var:) Vi har sett dem förut men de kan man se om många gånger!

 
Kramisar:)

2 kommentarer:

  1. Vad fin mammas kudde blev! Jag gillar den nästan mer än duken! Förstår att hon blev nöjd. Bra jobbat!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag håller med. Jag gillade attdet var mer vitt i den. Men mamma ville ha mer av det blommiga tyget i duken. Kudden var bonus så då klämde jag in mer vitt i den:)

      Radera