söndag 6 april 2014

Är det värt det?

För några år sedan gjorde jag en gastric bypass och gick ner 50 kg. En tid efteråt fick jag tarmvred och opererades akut. Antagligen som en följd av dessa två operationer i mitt tarmparti har jag problem med magvärk ofta flera gånger i veckan. Ofta beroende på att luft samlas i tarmarna och spänner. Det brukar gå i skov med bättre och sämre perioder. Just nu ligger jag i sängen hemma hos svägerskan och lyssnar på släktens prat. Magen gör ont och känns uppblåst, jag skulle vilja kunna dra ur en plugg och släppa på trycket. Men ändå är det värt att göra operationen tycker jag och gå ner i vikt. Magont har man ibland, övervikt bär man hela tiden. Livet är så mycket lättare, nu kan jag delta i livet ( oftast:) istället för att sitta på läktaren och se mitt liv springa förbi. 
Kram på er. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar