söndag 7 september 2014

Julpyssel...

När man är en pysslare som jag, behöver man ha lite framförhållning i tiden. Så därför har julpysslet redan börjat hemma hos mig. Jag har också blivit inspirerad av min systers julpratande, kolla in hennes mysiga julblogg här http://varanlillajulvra.blogspot.se . Så just nu håller jag på med en julquilt till henne, men eftersom jag vill att utseendet på den ska bli en överraskning, så kommer inga bilder just nu. Men igår pausade jag från syningen med ett litet annat pyssel. Jag har nyligen skaffat Pinterest och är ju alldeles salig över alla olika ideer man kan hitta. Bland annat hittade jag en sorts "quiltad" julkula som jag ville testa. Så igår kväll satte jag mig ner och började pyssla och nu är den klar!



Riktigt roligt pyssel, det kommer absolut bli fler kulor gjorda!

Väggen bakom kulan är min färdigmålade köksvägg som jag fixade i somras. Jag blev jättenöjd! Tyvärr innebär ju inte nyfixat kök automatiskt att hela familjen blir superduktiga på att städa, så jag har inte en hög med bilder att lägga ut just nu, men jag kan bjuda på en bild av min väggmålning som jag gjorde ovanför den nymålade kökssoffan.


Den blev precis rätt i köket:)

Kramar!

1 kommentar:

  1. Oj vad fin!!! Är det mitt gamla guldtyg jag ser? Kul att det blir använt:)) Som vanligt när du beskriver vad du ska göra så kan min okreativa hjärna aldrig riktigt föreställa sig hur det ska se ut och hur fint det kommer att bli...:) Ska bli riktigt spännande att se mitt quilt:) Julkramar!

    SvaraRadera