onsdag 8 april 2015

Morgon pyssel...

Jag har lite avundsjukt tittat på de små nåldynorna folk i diverse syprogram har på handleden.



De flesta har personen själv sytt och utseende varierar mycket. Men jag har inte själv kommit mig för att göra någon, förrän idag...

Efter lite funderande bestämde jag mig för att en kuddmodell skulle vara enklast.


Här är den färdiga nåldynan. Bandet för handleden har en brett resårband med rosa tyg runt. I botten på kudden ligger en tunn kartong med ett tunt lager skumgummi under, för att göra den bekväm mot handleden.


För att göra kudden "bullig" på ovansidan använde jag ett större tyg, det undre skar jag ut 10x10 cm och det övre 13x13 cm. Sedan gjorde jag små veck i tyget för att det skulle passa mot det undre tyget.
Jag sydde först fast bandet och sedan det övre tyget på tre sidor innan jag vände alltihop tillbaka  och fyllde med vadd och handsydde igen sista sidan.


Här kan man se min handsömnad, inte världes snyggaste, men det var lite trixigt med kartong, skumgummi, vadd och veck så jag är nöjd ändå:) Den sitter skönt på handen så jag ser fram emot att sy och använda nåldynan:)

1 kommentar:

  1. Snyggt! Kul att du har kommit igång med lite handarbete:) Och bloggande:))

    SvaraRadera