torsdag 6 augusti 2015

Min mysiga pysselhörna

Efter några dagars målande har byrån äntligen blivit klar! Igår fick den flytta in i min pysselhörna och den passar perfekt in! Om jag hade drömdesignat byrån hade den blivit nästan likadan, förutom förmågan att svälja oändligt med saker som Hermoines väska, så jag är så nöjd! Tyvärr, eller inte, så blev jag ju nästan tvungen att städa och omorganisera min pysselhörna. Det var väl behövligt... Jag bjuder inte på förebilder, huaa, men efterbilder visar jag stolt upp:)


Byrån är nu vit och fin med snygga "antik" handtag, stället för laserad mörkgrön med träknoppar! Mycket bättre! Lådorna fylldes på allt eftersom jag städade och för att kunna organisera bättre gjorde jag enkla avdelare som jag la i lådorna.



Även mina linjaler fick nya platser att hänga på:) jätteskönt att slippa ha dem liggandes på bordet hela tiden...


Det gamla sängbordet som jag har till förvaring fick sig en uppfräshning med fina scrapbook papper. Bordet har fullt med ritmärken och gammla tejprester på sig, så även om det här inte är en hållbar lösning i längden, så hoppas jag på att det ska fungera så länge. Fint blev det utan speciellt mycket jobb:)

I hörnhyllan som jag får dela yta med står den lilla byrån jag gjorde tidigare i veckan. 






Jag använde bokpärmar att bygga med och papperet är den supermysiga serien " Timekeeper". Jag har fått en beställning av Pontus på en byrå åt honom. Alltid roligt när barnen gillar det man gör!


Anders monterade isär min symasin igår och smörjde den. Tack Älskling! Tyvärr gick lampan sönder så det blir jakt på en ny lampa idag:)

Nu ska jag inviga hörnan med lite syning, innan jag ska åka och hjälpa mamma som har brutit sin arm, oturligt nog...

1 kommentar:

  1. Åh vad fint det blev!!! Ser fram emot att inspektera närmare ikväll:) Den pyttelilla byrån är ju jättefin - förstår att Pontus vill ha en:) Men du, trasig lampa är väl inget problem...det har jag haft i säkert 15 år och det har inte varit några problem...haha!

    SvaraRadera