söndag 30 augusti 2015

Nu är det jul igen..?

Ja, trots att det inte har hänt så mycket på bloggen så pysslar jag för fullt här hemma. Eller så mycket jag orkar, eftersom jag jobbar heltid. Det brukar bli på helgen och den dagen jag slutar tidigt. 
Ni andra pysslare ute i vårt avlånga land, ni vet att julen kommer extra tidigt till oss eftersom att pyssla inför julen tar låååång tid, så det gäller att börja tidigt. Så jag har precis gjort klar en adventskalender. Jag tycker att den var så kul att göra så jag kommer göra minst två till. Jag väntar på papper i posten som nog kommer att bli toppen till dem:)

Visst blev den söt?

I morse fick jag en idé till en "Christmas Planner" åt syrran. Hon har stark hintat att hon vill ha en sådan och som god syster så ställer man ju upp:) Jag pysslade ihop den idag och for över med den till henne. Hon blev jätteglad!

Framsidan:

Baksidan:

Ryggen:
Jag har stämplat lite överallt och haft distress ink på kanterna för en mysig effekt.
 
Innuti:
Notpapperet sitter på insidan av pärmen. Jag har gjort ett juligt register med tags på.

Jag gjorde några stora fickor också för lite smått och gott, och så satte jag i några plastfickor. Som ni ser har jag haft roligt med stämplarna när jag gjorde alltihop...

Under eftermiddagen har jag haft problem med magvärk men när den har känts bättre har jag börjat med annat pyssel.

Vad det ska bli talar jag inte om, julpyssel ni vet...

Kram på er!


1 kommentar:

  1. Jag är sååå nöjd så:) Jag kan inte säga det nog - adventskalendern är såå fin!!!
    Stor Kram från syrran <3

    SvaraRadera