måndag 3 augusti 2015

Semester pyssel!


Nu har vi varit hemma från vår Sälentripp i en vecka. Och såklart har det blivit en hel del pysslande!

Min moster fyllde 60 år i fredags så jag gjorde ett kombinerat kort och födelsdegas present till henne som levererades med Posten.







Jag hoppas att hon kommer att tycka att det är en lite småtrevlig och kul grej:) jag tror absolut att jag kommer att göra fler kort av denna variant!

Sen när jag städade upp lite i pysselhörnan hittade jag en massa mindre bitar av bokkartong som hade blivit över från andra projekt. Av den gjorde jag ett smyckeskrin som jag dekorerade med steampunk papper.



Jag ville ha gula blommor till dekoration så jag gjorde egna blommor av papper. Jag använde mig av en blandning av olika sätt som jag har sett folk göra blommor i på nätet. Riktigt nöjd med hur de blev!




Visst matchade blommorna asken bra? Asken har redan fått en ny ägare, min goda vän Maria fyllde år och vi var dit och grillade och asken blev en förhoppningsvis uppskattad present till henne.

Också har min kära syster den här veckan skänkt mig en byrå som jag ska ha i min pyssel hörna. Den är PERFEKT i storlek och funktion... och färgen är sååå snygg i laserad 70-tals mörkgrön med träknoppar!



Eller kanske inte sååå snygg färg... Den har som ni kanske förstår redan påbörjat sin förvandling till en mer modern färg och look. Mer bilder kommer!

Nu har jag en veckas semester kvar, jag hoppas på att hinna pyssla mycket på den!

Sommar kramar:)

1 kommentar:

  1. Alltså, jag fattar fortfarande inte hur du fick till de där blommorna av papper...och hur de kunde bli så fina - precis som de köpta varianterna...WOW, jag har verkligen en duktig syster!

    SvaraRadera