söndag 25 maj 2014

Ho hoo, Mamma!

Idag är det Mors dag. Linnea uppvaktade mig med frukosten färdig när jag kom upp. Tack hjärtat! 

Min lilla mamma skulle ju oxå uppvaktas. Jag har spanat in ett mönster på internet som jag har varit sugen på att testa, och det kändes som en bra present till mamma. Sagt och gjort. Mönstret printades, tyg matchades ihop och saxen satte igång att jobba. Snart så kunde jag nästan känna hur fjädrarna börja yra runt omkring och efter några timmars jobb hade en ny liten varelse fötts:)

För mig var det kärlek vid första ögonkastet. Den blev så söt! Jag har inte anammat uggletrenden som svept genom Sverige. Men den här lille krabaten blev riktigt gullig!

Jag är lite indiskret och visar hur den ser ut undertill/bakifrån.

Den har en liten "rumptipp" bak också.
Jag la i lite tyngd i botten för att ge lite stabilitet åt den när den står.

Mamma verkade uppskatta den och tackadeså mycket. Jag ser framför mig att den får flytta ut till kollo med henne. Där skulle den nog trivas, tror jag:)

Jag blev så frälst att jag genast satte igång med en ny, denna gång en som ska få bo hos oss.
Den här fick en svart näbb med glitter på istället och annat tyg på magen, men den blev lika söt:) Jag tror att den snart kommer att få ett gäng kompisar, den blev ju så gullig:)

Ha en skön söndagskväll!


1 kommentar: