söndag 8 februari 2015

Söndagspyssel...

Idag har jag hunnit med mycket:) I morse så gjorde jag min müsli som jag äter några gånger om dagen.


Jag bakade bröd och la i frysen, jag sydde om två byxor. Ett par var Lee jeans som jag förut la ut i midjan för att försöka få dem att fungera bättre för min "tryckkänsliga" mage. Det blev aldrig bra, så de är inte använda mycket. Men de är grymt snygga i modellen. Linnea provade dem förut och då konstaterade vi att de skulle sitta bra på henne om jag tog bort utläggningen i midjan. Så i morse sprättade jag bort tyget som satt på båda sidorna i midjan. Men kvar var det två uppklippta "revor" på sidorna. Inte snyggt. 


Så för att dölja dem sprättade jag bort två dragkedjor från två gamla jeans och sydde fast på "revorna". Det blev skitsnyggt och ser ut som en tuff detalj som ska vara där från början. Riktigt nöjd!


Öppnar man dragkedjan syns revan under. 


Sedan sydde jag lite på min quilt. Jag har gjort två spegelvända block nu. 


Så nu är det bara 18 block kvar att göra:)
Jag har också klippt Simon idag, som började tycka att han var långhårig. 
Jag tog en sväng bort till favvoaffären Panduro och köpte Sharpie pennor för tyg. 


Jag ser så fram emot att dekorera med dem! Jag har tänkt att jag ska fixa ett plånboks fodral till telefonen. Jag hade ett liggande som jag inte gillade färgen på och så var den sliten på utsidan. 


Men efter lite fix med tyg, klister och Sharpie pennor, så har jag ett snyggt och personligt skal:)




Nu ska jag sätta mig och pusta ut framför TVn med "Australiens mästerkock".














3 kommentarer:

  1. WOW, vad snyggt skalet blev!!! Mycket snyggare än något man kan köpa! Kram!

    SvaraRadera
  2. Och vilken bra idé med dragkedjorna, förresten!

    SvaraRadera