tisdag 15 juli 2014

Personlig present

Igår fyllde barnens kusin Louise 20 år. Grattis! Louise är en underbart härlig, snäll och go tjej som är en toppen kusin till mina tre gopluttar. En sådan toppen tjej förtjänar en personlig och fin present som är gjord med henne i tanken. Att skapa saker till en person är en välldigt personlig process. I det här fallet när jag gjorde Louises present så tänker jag på henne hela tiden, vad gillar hon, villken färg är rätt för henne, vad har hon för personlighet. Jag tänkte på minnen från Louise uppväxt och saker hon har sagt och gjort. 
Så vad gjorde jag till Louise? Hon fick ett personligt halsband som hon är garanterat ensam om.


Halsbandet är uppbyggt av tyg som är limmat på tjock filt. Bandet runt halsen är av skinn och ställbart för att kunna välja hur högt eller lågt det ska hänga. Jag gjorde små hängen som ger halsbandet rörelse och lite flärd. Ideen till halsbandet fick jag från Craft Forest.


Grattis Lollo!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar