tisdag 25 mars 2014

Härliga Tisdag!

Det härliga med tisdagar är att jag slutar tidigt. Det tycker jag är underbart skönt. Att känna att det finns dag kvar att göra det man vill på, när man slutar, det är lyx. Ofta försöker jag planera in lite handarbets tid på tisdagar, då jag inte är lika trött efter jobbet som de andra dagarna. Idag när jag kom hem hade Anders kört hem motorcyckeln. Så jag hade en lycklig man som väntade på mig, det var trevligt. Anders hade också konstaterat att MC jackan tydligen hade krympt lite under vintern. Visst är det märkligt att det blir så? Så nu är han taggad att skala bort några kilon, vilket är toppen:) Hoppas att hans entusiasm smittar av sig på mig också! Vi tog i alla fall en frisk promenad i blåsten, och bestämde oss för att gå minst en halvtimmes rask promenad varje dag. Det hoppas jag och hundarna att vi håller i! Vad gjorde jag mer denna eftermiddag? Vi spelade ett parti yatzy, jag vann med 301 poäng mot Anders 280. 


Jag ringde mamma på sjukhuset i Bollnäs oxå. Hon opererade knät igår, och ligger kvar där tills imorgon. Sedan får hon komma hem. Jag sydde också klart den sista stjärnkudden till soffan.  Å så är det ju Våffeldagen idag, så självklart blev det våfflor till middag:)


Sedan blev det TV för hela slanten, skönt att krypa upp i soffan och gosa in sig, med alla nya kuddarna!


1 kommentar:

  1. Härligt att sluta tidigt och få tid över till trevligheter.
    Sv. tack för fina omtänksamma ord i min blogg. Kram.

    Ps, om du kikar in hos mig i dag kan du vara med och tävla om en vacker ljusstake.

    SvaraRadera