lördag 8 mars 2014

Mönster jakt

Ja, nu ligger jag här i sängen och tittar på Ipaden efter mönster som jag tror ska bli snygga på kuddarna till soffan. Jag har dels vanliga 50x60 cm huvudkuddar och några större kvadratiska kuddar i soffan. Jag behöver därför mönster till huvudkuddarna som går bra att göra rektangulära, samtidigt vill jag inte jobba ihjäl mig heller på ett alltför invecklat mönster när det bara är några kuddar jag ska göra och inte en stor filt. Tanken är ju att de ska gå relativt fort att göra. Jag har hittat två enkla mönster som jag kan göra kvadratiska utan större problem.



Så klart ska jag ha andra färger men det är lätta mönster som blir effektfullt snygga tror jag. Jag tänker satsa på att varje liten ruta ska vara en decimeter, det verkar logiskt och enkelt tycker jag.
Nä, nu är det dags att gå upp och sätta igång! Härligt, det ska bli riktigt kul:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar