onsdag 5 mars 2014

Mitt i veckan

Som så många veckor tidigare så står handarbetandet stilla under vardagarna. När jag jobbar långa dagar orkar jag inte riktigt ta tag i skapandet när jag kommer hem. I stället fylls kvällarna av matlagning, tvättning, läxor och slappande framför tvn. I ärlighetens namn skulle jag nog kunna tvätta mer, men hur kul är det på en skala från 1 till 10? Typ 2 kanske, förutom den, vid få tillfällen uppnådda, gången då tvättkorgen blir tom. Då slår det i taket med en 10 poängare, för att sedan landa på -5 när man tio minuter senare tittar i tvättkorgen och finner den halvfull för att någon har hittat tvätt instoppat längst in i garderoben under några gamla Kalla Anka tidningar. 
Men trots att sybordet står tomt
och väntar på att användas så håller hjärnan på att arbeta med att planera nästa projekt. Jag har ju tänkt att sätta igång med ett överkast men nu börjar jag bli lite sugen på att uppdatera kuddarna i soffan istället. 
De ser lite trötta och slitna ut. Jag tror de skulle må bra av nya örngott. Så nu gäller det att tänka ut vilket quilt mönster som jag känner mig sugen på och vilka tyger / färger jag vill ha. Riktigt trevligt att fundera på! 
Men under tiden ska jag gå och poppa popcorn och sätta mig framför TVn. Tivon har Grand Design inspelat. Det är en storsatsande galning som ska bygga ett 900 kvadratmeter stort hus i lera! Där kan man tala om projekt! Vilken otrolig hängivenhet till något man tycker om och tror på. Inspirerande!
Kram på dig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar