onsdag 19 mars 2014

Sova?

Ja, så var man vaken tidigt en morgon igen... Men faktiskt sov jag ända till 5.15:) Igår vaknade jag runt 3.30 skulle jag tro. Det blir en ond cirkel för då blir jag trött på kvällen och somnar i soffan eller går och lägger mig tidigt för jag är så trött. Å så vaknar jag runt 4 snåret och är klarvaken och kan inte somna om. Igentligen stör det inte mig så mycket att vakna tidigt, det stör mig mer att somna så tidigt och missa TV och mys med gubben när lugnet lägger sig här hemma. Igår la jag mig och sov en stund före maten, så jag skulle vara mer pigg på kvällen. Det kanske gav mig en timme extra och det är väll därför jag sov lite längre idag:) Anders och jag har många gånger pratat om sömnen eftersom hans problem ligger i att han inte kan somna på kvällen. Jag somnar på 2 sekunder typ. Men sedan kan han somna om flera gånger på morgonen, vi kan till och med prata en stund och han somnar om sen. Men jag ligger klarvaken om jag väl vaknar till och börjar forma logiska tankar. Tänk om vi kunde ge varandra det den andre saknar:) Då skulle det ju bli pefekt!


Bilden symboliserar egentligen hur det kan vara att ha ex. ADHD, men den visar också bra hur det kan kännas på natten när tankarna snurrar runt på allt möjligt tok och man kan inte stänga av dem. Då skulle en stopp knapp vara bra:) 


Då kanske jag också kunde sova lika avslappnat som älskade lilla Vicky:)

2 kommentarer: